Cravings

När jag väntade Tilda så blev jag sugen på: Marabou schwetsernöt, lök och apelsiner.
Kommer ihåg att jag (helt plötsligt, har aldrig ätit lök förr) ville ha lök på ALLT. Tog lök på pizza å sånt, min favvorit pizza va med ananas å lök, en lite konstig blandning ( hadde aldrig tidigare vart särskillt förtjust i annans heller för den delen). När min kille skulle handa hem mat från lunch stället så sa jag bara att jag ville ha nått med lök,
Det kan vara rå lök oxå, det spelar ingen roll, sa jag hahha. HAn bad de på restaurangen å steka på lök åt mig i en extra burk som jag fick hihhi.
Sen hadde jag en period då jag käkade typ 5 apelsiner per dag elr nått, sa åt folk som skulle komma på besök att de inte var välkomna om det inte tog med sig apelsiner haha.

Och med denna graviditet har jag vart sugen på: Glass med bär, choklad, popcorn och lösgodis. Lösgodiset e oxå en konstig liten fixering, det viktigaste med det är att jag vill ha en propp full godis påse (skiter i vad påsen innehåller lixom ) å sen så vill jag bara ta en stor näve full med godis å proppa allt inn i munnen. HAhah åter helt sjukt! Men jag e för snål mot mig själv för att köpa denna godis påse. Kanske ber sambon springa iväg å köpa den på förlossningen elr nåt!

Men jag tror att när man har sånt här sug efter olika saker under graviditeten så e det säkert så att kroppen behöver nått av det som dessa saker innehåller. Så man ska bara falla för frestelsen helt enkelt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0