Halva moderkakan!

När förlossningen var klar så är det ju dax att krysta ut moderkakan (man tror att det e slut på smärta å kämpande, men så vill de att man ska fortsätta *pust*). Ja, så jag krystade på å efter en stund så kom moderkakan ut. Men när de undersöker den så märker det att den har gått sönder, det var bara halva moderkakan som kommit ut. Det är farligt om man inte får ut hela för då kan man typ förblöda å så. Så de bad mig andas i lustgasen igen( aj, det här kommer göra ont tänkte jag ). De sa att jag skulle andas i gasen ända tills de var helt klara så det gjorde jag och de började massera ( snarare ligga å trycka med hela sin tyngd ) på min mage. Detta gjorde verkligen svin ont, men jag hadde min kära lustgas som jag andades och andades i, jag märkte att jag försvann mer och mer från rummet (blev helt borta). Tänkte att om de inte blir klara snart så kommer de få återuppliva mig för nu dör jag! Men efter en stund fick de ut den andra halvan med och jag kunde sakta men säkert återvända till verkligheten.

Måste säga att detta gjorde nog ondare änn hela förlossningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0