Tradera

Har funderat ett tag nu på å lägga ut lite grejer för försäljning på ex tradera eller Blocket. E lite feg när det gäller sånna här saker eftersom jag inte e riktigt haj på hur man gör å så. Tradera verkar nog som att man kan få ut mest pengar eftersom det funkar som en auktion medans man på blocket skriver ut ett färdigt pris. Men det jag e osäker på e hur betalningen ska ske å hur jag sedan ska skicka iväg grejerna. Vet att man kan använda nått som heter payson elr nått sånt som verkar vara en säker betalning men sen antar jag att jag får köpa nått paket elr så på posten å skicka iväg varorna med.

Hadde tänkt å göra mig av med lite barn kläder, har så mkt frächt å fint så de e bäst å försöka sälja nu medans de fortfarande e populärt.

Nån som kan det här med tradera å de som har några tips å råd??

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Tradera skulle jag tycka, säljer själv mycket grejjer där.
När du sålt en grej så skicka bara ett mail med ditt kontonr och vänta tills du ser att pengarna är inne på kontot sedan skickar du paketet, det är en säker betalning. Sedan när det gäller paket, ta pris för embellage, för det ska inte du behöva få betala, + frakt. Så gör jag iaf och alla mina auktioner har gått felfritt :)

2007-08-13 @ 15:24:21
URL: http://www.nogg.se/lottie35
Postat av: Charlotte

Jo det tror jag men det är många som använder sig av det betalsättet. Jag tror att payson tar en avgift om man anväder den. Ingen av mina köpare har haft något emot att betala till konto.
Men sen så kanske om säljaren (du) inte har några omdömen så kanske det är svårare att få köpare som ska betala in till konto. Men om du sedan tidigare oavsätt om du varit säljare eller köpare har omdömmen så är det lättare för folk att lita på att du är seriös. :)

2007-08-13 @ 19:53:56
URL: http://www.nogg.se/lottie35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0