Dagen idag.

Idag har jag inte gjort så mkt, min sambo steg upp ur sängen vid 1 tiden och de regnade så vi beslöt oss för att ta en slapp hemma dag. Har blivit light trackad av min granne (som vanligt, berättar mer om det en annan dag). Sen beslöt jag mig för att prova på Leilas (Leila bakar) oemotståndliga Chees cake (loves!!!). Så jag tog Tilda med mig till konsum å handlade ingredienserna å körde på. Jag brukar inte lyckas med min bak infall med MUMS va gott det blev! Jag e super stolt och nöjd :D Tyvärr är min kamera död igen :( så jag kan inte fota min skapelse men så här ser Leilas ut å måste nog säga att minn inte e långt i från så snygg.

image53

Här är receptet om det e någon som fick en kurrande mage av denna bild.

New york blueberry cheese cake

1 kaka
Ingredienser
300 g digestivekex
150 g smör

600 g philadephiaost
2 1/2 dl kesella 10%
1 dl strösocker
1 dl majsstärkelse
2 tsk vaniljsocker
3 ekologiska ägg
1 dl vispgrädde
200 g vit choklad
1 1/2 dl frysta blåbär

Gör så här:
1. Sätt ugnen på 175 grader, varmluft.
2. Krossa kexen i mixer och blanda med smält smör.
3. Packa kexblandningen hårt en form med löstagbara kanter.
4. Grädda botten i cirka 10 minuter och låt svalna.
5. Vispa Philadelphiaost och Kesella krämigt i en skäl.
6. Blanda i strösocker, majsstärkelse och vaniljsocker.
7. Rör i ägg och sist grädde.
8. Smält choklad i ett vattenbad och blanda ner i smeten.
9. Häll den över kexbotten och strö över frysta blåbär.
10. Grädda kakan i 175 grader i nedre delen av ugnen, cirka 30 minuter. Täck den med aluminiumfolie när den blivit gyllenbrun, så att den inte blir för mörk.
11. Stäng av ugnen och låt kakan stå kvar i eftervärmen, cirka 30 minuter.

Leilas tips!
Om cheese caken får bli kylskåpskall innan servering så är det lättare att skära den i snygga bitar.



Kommentarer
Postat av: Elin

Jag har också testat att göra kakan, den är himla god!

2007-07-09 @ 22:23:59
URL: http://elimelwinsson.blogg.se
Postat av: Agnes

Såg också det programmet när hon gjorde den kakan och den såg så himla god ut! och nu när du säger att den var jätte god får man väl ta och pröva den :D
svar på kommentar: ja ,det får vi..hihi ^^

2007-07-10 @ 10:02:11
URL: http://lovelymee.blogg.se
Postat av: Junitjej

Kakan ser farligt god ut!

2007-07-11 @ 18:26:28
URL: http://junitjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0