Storkok.

Har stått i köket å lagat storkok hela dagen! Har planerat att jag ska göra det så vi har i frysen när vi kommer hem från BB, så slipper man ställa sig å laga mat den första tiden. Minns att man var sjukt trött å inte orkade laga mat. Och den första iden med Tilda minns jag att vi käka en hel del skräp mat just för att man inte orkade laga själv, så nu har vi massa mat färdigt som det bara e å tina upp å typ sätta på pasta elr nåt. När jag berättade för min syrra vad jag sysslat med hela dan så sa hon:
JA! Då ska du föda snart! Du ska föda snart, folk gör alltid sånt där nån dag innan de ska föda. Typ storstädar, tvättar fönser, lagar massa mat, bakar å sånt, så snart e de dax!!
Hahaha tänkte jag men de e ju faktiskt sant, de e många som får sån där dille å börjar göra ansträngande grejer för att förbereda sig å hemmet för babyns ankomst typ. Så det kanske ligger nått i det, vi får se (fast jag tror inte jag ska föda änn på ett tag). Har även tvättat idag så jag har haft fullt upp hela dagen, det känns i ryggen nu när jag äntligen sätter mig ner för att ta det lungt.

På morgonen blev jag lite stressad när jag såg hur fin väder det var och tänkte att jag måste gå ut å hitta på nåt men sen kände jag att jag faktiskt e i 9:de månaden å orkar inte så jag har suttit en del på balkongen å läst tidningar oxå :)

Det här har jag lagat idag:

2 stora bunkar med Köttfärsås ( med mkt grädde MUMS! )
18 pannbiffar (med mkt lök)
48 köttbullar (med mkt lök)

Och allt detta har jag nu fryst in.
Imorgon tänkte jag fortsätta mitt stor kok med korvstroganoff och lasange.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Svar på din fråga: Jag kommer inte ihåg säkert men jag tror att halsbandet kostade runt 70-80 kr.

2007-07-26 @ 23:04:43
URL: http://sofilia.blogg.se
Postat av: Eva

Mitt tips är att du ska vara lite försiktig med löken.
Det kan ge lite orolig mage för nyfödda människor som ammas.

2007-07-26 @ 23:58:16
URL: http://svammeleva.blogg.se
Postat av: Eva

Jag vill bara lägga till att det är verkligen underbart att ha massor med mat i frysen för är det något man INTE vill göra när man kommer hem från BB så är det att laga mat.

2007-07-26 @ 23:59:20
URL: http://svammeleva.blogg.se
Postat av: Debbie

Åh, va duktig du är! Va roligt att få en ny medlem till familjen :) Jag är nybliven faster, såå mysigt :)
Angående min header föressten! Jag har gjort den i paint :)

2007-07-27 @ 13:10:37
URL: http://dendardebbie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0