V. 33

V. 30

Så här ser min bulle ut i v. 33 som jag är i nu. Ganska stor har den hunnit att bli. Tung oxå för den delen..




Gud idag har jag inte mått bra, vaknade ganska tidigt å duchade å åt frukost och allt kändes bra. Tänkte gå iväg med Tilda till öppna förskolan, men sen började hon bli super trött å gnällig så de va bara å gå och lägga henne för att sova lunch. JAg somnade oxå och det va ganska skönt, men va helt slut när hon vaknade ca 1,5 tim senare.
Känndes som om jag skulle svimma stup i kvarten och jag svettades som en gris (vilket jag alltid gör nu för tiden ush!). Så jag var tvungen att lägga mig ner ett tag för att vila så jag satte på Pingu (Tildas favorit film) och la mig för att vila i soffan. JAg mådde såååå dåligt och halv sov till och från hela dagen. Vet inte hur många gånger hon fick titta på Pingu om och om igen (känner mig som årets sämsta mamma) men man gör vad man måste för att överleva så e det bara och idag känndes det som min  stund var kommen alltså! Har fortsatt att må så här hela dagen känns skit. Men jag tror att det beror på järn brist, äter mina järntabbletter men min barnmorska sa att de förmodligen inte räcker för mig så jag skulle köpa blodsaft som innehåller mkt järn, men det har jag vart både för snål å för lat för att ¨gå å köpa, men nu har jag nog inget val, mår så pissigt!

Och på tal om mitt svettandes, det e heeeelt sjukt alltså vad jag svettas! Jag är för övrigt en väldigt osvettig person. Kan typ springa maraton utan att bli svettig, visst blir jag varm å så men det kommer inte nån svett i form av vätska och det ska mkt till för att jag ska börja lukta. Men nu under den här graviditeten så har jag gått runt och svettats som en gris dygent runt. VAknar på nätterna helt genom blöt av svett och min uringning är svettigast av allt=INTE FRÄSHT! Så nu va jag nyss och dushade av mig för att jag kännde mig så sunkig men är nu ca 10 min senare lika svettig och äcklig igen, HELT SJUKT!!


image3


Sist men inte minnst så måste jag bara tacka gudarna för Pingu!! Min dotter lskar honom och hans NÖÖT NÖÖÖT!! När man sätter på filmen så sitter hon somklistrad framför tvn och bara stirrar på denna lilla pingvin, och det e guld värt för en små barns mamma (speciellt en gravid småbarns mamma) , då kan jag få tid till disk, vila, ringa samtal och allt sånt.

Vad skulle jag göra utan denna ettriga lilla pingvin? MAn kan inget annat än att älska honom!
NÖÖÖÖÖÖÖÖÖT NÖÖÖÖÖÖT!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0