Pirog recept!

Här kommer mitt pirog recept som några av er va intresserade av.

Almondines Piroger:

Jag köpe fördiga smördegs plattor.
Bakade ut dem lite och delade vissa på mitten och gjorde små piroger och vissa gjorde jag större piroger av.

Stekte köttfärs,lök och vitlök med en stor klick smör. När det va genom stekt hade jag i arlas crem fraiche med chili och paprika smak. Därefter lät jag det svalna.

När det va kallt så la jag en klick köttfärs på degen och över de la jag riven ost på vissa och feta ost på vissa. Därefter vek jag ihop pirogen till en trekant och tryckte ihop kanterna. Och till sist penslade jag dem med ett ägg. In i mitten av ugnen på 50 grader i ca 12-15 min (man ser när de e klara, bara de fått lite färg).

Fetaosten smulade jag och pepprade och blandade med olja.

Serverade med en god sallad. Det blev jätte gott, va ganska stolt eftersom det va första gg jag gjorde piroger oh det blev riktigt mumsigt. Så det här kommer jag laga igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0