Vuxen test: Hur vuxen e du???

Hittade det här roliga testet hos : http://elinmelwinsson.blogg.se/
Nu ska vi se om jag e vuxen då!?


After Eight 1p
Bridgeblandning, mozartkulor och twistpåse går inte heller att tolka som annat än vuxengodis. 
(Jag: Nope e inte så förtjust i nått av det där faktiskt)

Allsång på skansen 2p
Att du har sett live räcker med en gångför att få två poäng. Annars ska du ha sett på TV två gånger.
(Jag: sett det nån gg på tv med mamma hon e så kär i berghagen haha. 2p till mig då)

Barn 2 p
Två poäng oavsett hur många barn man har. Gravida får poäng om magen syns. "Styvbarn" räknas om debor hos dig.
(Jag: Japp 2 kidz har jag lyckats skramla ihop 4 p)

Bingolotto 1 p

Om du har spelat mer än en gång får du poäng.
(Jag: Jo det har nog spelats mer änn 1gg 5 p)

Bor hos föräldrar -2 p

Avdrag även för dig som bor hemma tillfälligt till exempel för att du renoverar din egen lägenhet.
(Jag: Nope hemma bor jag inte 5 p)

Buggkurs 1 p

All slags styrdans räknas.
(Jag: Haha nää bugg e nog inget för mig. 5 p)

Dubbelsäng 2 p

Bredare än 120 cm. Smalare säng räknas inte även om ni sover två i den. 
(Jag: Jo, en dubbelsäng äger man juh! 7 p)

Friskis och Svettis1 p
Styrketräning, spinning och aerobic på annat ställe räknas inte.
(Jag: Hade månads kort faktiskt et tag haha 8p)

Förlovad 1 p

Räknas även om man gift sig efteråt eller brutit förlovningen.
(Jag: Nää I don't see a ring on my finger! 8 p)

Garage 1 p

Carport räknas också. Skulle dubbelgarage finnas, räknas dubbla poäng.
(Jag: nono, bor i lägenhet så vi har bara en ruta haha. 8p)

Gemensam ekonomi 2p
Med personen man lever med. Ni måste dela på flera kostader än matutgifterna.
(Jag: japp har haft ett bra tag nu :) 10p)

Hushållsassistent 2 p

Även om du inte använder den ska den räknas.
(Jag: Nä jag arbetar med mina bara händer :P 10 p)

ICA-kundkort 1 p

Med Mera, Ikea Family, Hemköp osv. Endast ett poäng oavsett hur många kort du har.
(Jag: Ikea kort finns i min plånbok11 p)

Jobb 2 p

Projektanställning, fast anställning, längre vikariat och frilans räknas. Helgjobb och sommarjobb räknas inte.
(Jag: Har fast anställning men e ju mamma ledig för tillfället men det blir en till poäng här då 12 p)

Julgran 2 p

Även de i plats räknas. Enbuskar i kruka räknas endast om det är tillräckligt mycket pynt i den.
(Jag: Jag har en stor å fin ÄKTA gran jag 12 p)

Kaffe på maten 1p
Även te räknas.
(Jag: Är en konstant te drickare, minst en kopp om dagen. Fast det tycker jag faktikt inte bordeva vuxen poäng men men...13 p)

Korsord 1 p

De korsord du gjorde i KP räknas inte. Det blir poäng även om du inte löser regelbundet.
(Jag: Nää inge korsord för mig 13p)

Morgontidning 1 p

Tidning som kommer hem i brevlådan. Gratistidningar räknas ej.
 (Jag: Nej inge sånt skit heller haha 13 points)

Morgontofflor 1 p

Tofflor du har på dig inomhus inne.
(Jag: Nää inte de heller haha det ser ljust ut för mig 13 p)

Parmiddag 2 p
Med ett annat kärlekspar hemma hos någon, på picknick eller restaurang.
(Jag: Det sker lite då å då 15 p)

Pensionspara 2 p

Även testamente ger poäng.
(Jag: Nä har faktiskt inte börjat med det ännu. 15p)

Sambo 1 p

Med den man är kär i. Kompis räknas förstås inte.
(Jag: Jo en sån har jag liggandes och skräpa nånstans här hemma :P 16 p)

Storhandla 2 p
När man handlar mer än två dagar framåt. Inköp av toapapper ger klockren poäng.
(Jag: Självklart! Varje månad sker det och då införskaffast stor pack toa papper oxå, gjorde det idag faktiskt, 18p)

Symaskin 3 p
Räknas om det förekommer en i hushållet. Du behöver inte äga någon själv.
(Jag: nää skulle vilja ha en dock 18 p)

Villa 2 p

Gäller även parhus och radhus.
(Jag:Nej, änn så länge e det lght 18 p)

RESULTAT
0 - 15 poäng: Klipp dig och skaffa ett jobb
16 - 25 poäng: Vuxen
Över 25 poäng: Mammamogen / Pappapräktig

Oj då jag fick med mina 18 poäng - Vuxen. Haha jag e inte mamma mogen riktigt ännu haha.
Prova ni med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0