Ibland måste man få skryta lite som mamma ;)


Är så stolt över min lilla tjej! Hon är så otroligt duktig och jag blir lika häpen för varje bamse framsteg som hon tar.

Idag tog hon ännu ett sådant kliv.

Hade tänkt börja avvänja henne lite smått med att dricka välling i sängen på kvällen efter dopet och allt stök med det var över, men ikväll bad hon själv om att få dricka sin välling i soffan och då kunde jag ju inte göra annat änn att prova. Jag förklarade då för henne att hon skulle få sin välling (100 ml) i soffan, därfter skulle vi gå på toaletten och sedan borsta tänderna och när hon skulle sova så skulle hon inte få någon välling i sängen.

Det förstod hon och hon var helt med på noterna, så jag och tilda fick en liten mysig stund i soffan då hon drack sin välling innan toa besök och tandborstning. Och sen gick hon snällt och la sig och sa inget mer om vällingen och har nu sovit sött i ca 1 timme!

Jag e jätte nöjd och stolt!

Men visst kan det här bara vara ett lyckligt tillfälle, men jag hoppas att det håller i sig, får ge henne mkt beröm imorgon så hon förstår att hon gjort något riktigt duktigt!

Det va ju typ så här lätt de va att få henne att bli blöj fri oxå, jag började ju pott träna henne vid ca 1 ½ år och det var inga problem och har inte vart några sedan dess heller... och snart e det nog dax att sluta med natt blöjan oxå för den blir bara torrare och torrare för varje morgon.

Aaaa hon e duktig min lilla flicka! :)


Och William verkar oxå vara ganska tidig och duktig i utvecklingen han oxå måste ja säga, han är nu 9 mån och knallar runt för fullt med gå vagnen, han kan gå hyfsat bra när man håller honom endast i en hand och han äter själv med sked nästan helt själv!

I love my kids!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0