Detta pryder stolt mitt kylskåp!



....en femtiolapp!
Hmmm, då kanske ni tycker att jag e lite halv störd som har mina pengar på kylskåpet. Men det e jag inte!
Ni kanske minns att jag några gg tidigare nämnt något om en egen bussines, ett litet projekt som jag filat på här i min ensamhet. Och nu i helgen så satte jag planen i verket...jag har startat en bröd baks bussines!

Det går ut på att folk i mitt område ringer/mailar mig om de vill ha nybakat bröd levererat till sin dörr på lör/sön morgnar.
Och i morse tjänade jag min första 50-lapp genom Nybakat. Jag e sååå glad och förväntansfull.

Jag gillar att baka och tycker det är kul och jag är endå vaken idigt varje helg morgon så varför inte tjäna på det!?

Jag menar det här kan ju verkligen bli något om det går bra, då kanske men kan spinna vidare och leva på det här :) Både jag och Sony e väldigt sugna på att starta eget och har pratat om olika ideer en tid nu. Och i sommras kom jag på denna ide. Och det handlar ju bara om att våga satsa igentligen, det kan bära elr brista men jag har nu iaf vågat ta det första steget. Jag menar, alla stora framgångs rika företag har ju börjat någonstans och jobbat sig uppåt!

Visst nu ska jag inte ta ut något i förväg, men drömma går ju!

Kommentarer
Postat av: Diana

va roligt att du har börjat baka..och sälja brödet..det kan ju vara en början på en stor sak..hoppas att du får många kunder!! Take care

2008-10-26 @ 11:34:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0