Världens sämsta mamma

En av de värsta sakerna jag vet är skrik och bråk på morgonen. Och var och varranan dag händer det trotts allt hemma i mitt kök med mig och barnen. Jag klarar verkligen inte att vara lugn och pedagogisk på morgonen, speciellt inte innan jag fått i mig min kopp te och en smörgås. Så imorse total exploderade jag när båda barnen om och om och om igen trycker på precis de rätta knapparna hos mig! jag bara kännde hur de kokade i mig och även efter frukosten var avklarad så satt den där kokande ilskan kvar i mitt bröst, först nu efter en liten stund i sandlådan med barnen och nu när jag har fått lite egen tid eftersom monstrena sover så känner jag att jag kan pusta ut lite.

Men fy vilket dåligt samvete jag får sen då! Vilken dålig mamma jag e som gapar å skriker på mina barn...tänker jag.

Men så e det hos mig iaf, frukosten måste vara lugn annars blir mamma ett monster, haha men nu ska jag va en bra mamma resten av dagen :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0