Hejsan hoppsan fallerallera

Nu har vi äntligen jul lov (jag och barnen iaf, S ska jobba lite till). Men det känns iaf jätte skönt att bara få mysa med familjen och slippa stress och bråk på jobbet.

Idag har jag och barnen vart ute och åkt pulka. Jag packade barnen i pulkan med en termos varm choklad och en massa pepparkakor och så gav vi oss iväg. Men det var lättare sagt änn gjort kan jag juh säga att ta sig till pulka backen, snön bara öste ner och man såg knappt vart man gick, det va inte plogat på gångvägarna så det var riktigt tungt å dra pulkan. Det tog oss 30 min att ta oss till backen och vi det laget så hade barnen tappat gnistan och börjat frysa så de va redan gnälliga och wille ville inte änns åka pulka, medans jag och tilda åkte en gg var. Sen drack vi chokladen och åt pepparkakorna och drog hem igen. Hem vägen tog oxå 30 min och barnen bara skrek och grät att de frös och ville hem.

Hahaha det blev inte så mysigt och lyckat som jag hade tänkt mig men, frisk luft och ett äventyr i snön fick vi iaf!

Snart ska vi åka och inhandla jul granen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0