Let's go banans

Jag vet inte om jag nämnt det här men jag är Hälso inspiratör på mitt jobb vilket betyder att jag ska inspirera mina kollegor att vara mer hälsosammare, jag ska gå på semenarier och kurser i ämnet hälsa och föra det vidare till mina kollegor, starta brännbolls turneringar osv.

Jag känner faktiskt att det här åtagande e riktigt roligt så nu sitter jag och filurar på vad man skulle kunna hitta på för något kul. Tänkte att vi skulle vara med och springa i något lopp men det e ju inte förräns i sommar typ...

Just nu pågår iaf en tävling i hela kommunen där jag arbetar och det är ca 12.000 pers som är med och tävlar i "Let's go bananas" då man får poäng när man äter frukt/grönsaker/dricker vatten. Så nu ska jag försöka dricka mins 3 glas vatten/dag, äta 3dl grönsaker/dag och 3 frukter/dag. Jag hoppas att jag kan börja gå ner lite i vikt av den här tävlingen oxå. Så nu har jag skärpt till mig i min kost och äter mkt frukt och grönt, dricker vatten äter bara knäcke bröd, fil, mkt kyckling, fisk cous cous och bulgur. Äter jag annan mat så håller jag ner på portionerna.

Tävlingen håller på i 8 veckor, tror ni jag kan gå ner 5 kg på den tiden??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0