Carpe Diem

Tänkt tipsa om en elr kanske tom 2 bloggar som jag följt ett tag nu:

Singelpappa:
Skrivs av Björn som den 21/4-08 var med om en bilolycka med sin familj (fru,dotter ellen på 4år, dotter på 13 dgr och han själv) Bilen började brinna men han lyckades ta sig ut och rädda sin 4 åriga dotter som fick 50-60% brännskador ocj sedan fick han bara se på när resten av familjen brann upp i bilens lågor. I bloggen får vi följa hans och dottern Ellens liv efter olyckan.

Vimmelmamman:
Lotta Gray arbetar på hänt extra som vimmel reporter och bor ute i Enskede med mannen och sonen på 3 år?
I sommras fick hon beskedet att hon har canser. Så nu byts hennes vimmel/glamour liv ut emot kampen mot skit sjukdommen.

Båda dessa bloggar är värt ett besök tycker jag och dem bidrar till både skratt och tårar. Och det e konstigt med mig men det verkar som om jag behöver lite tragedi i mitt liv, jag behöver känna lite i mitt liv! jag mår bra av att gråta lite och få höra om andras elände, det får mig att vakna till lite i mitt eget liv, att ta vara på min familj, att ta vara på dagen!

Carpe Diem som man säger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0