En underbar helg

I lördags hade vi en jätte mysig valborg måste jag säga! Vi åt en riktigt god middag hemma med favvon oxfile, potatis klyftor och bernaise sås, sen drog vi till brasan. Vi brukar gå till Gläntan (en fotbolls plan här i närheten) och titta på brasan men i år drog vi till bromsten och där va det drag! Det var brasa, och ett helt tivoli med blinkande lampor, fiskdam, chokladhjul och karuseller. Vi hade jätte trevligt och barnen åkte karusell (ok, jag fick oxå åka med ), vi tog en fika och köpte med os förg glada godis snören som vi alla mumsade på i soffan tills barnen sommnade som stockar bland kuddar och snören i soffan! Jag tror aldrig våra barn har vart vakna så länge i hela sitt liv, de somnade inte förräns halv 11 tror jag. Och då tror man ju att man ska få lite sov morgon dagen därpå-HA! Då trodde  man fel! 06:00 vaknade bus ungarna som vanligt ändå!

Men vi hade en uber mysig fredag ändå med en heldag på skansen med picknik och hela balleten. ååå vad jag myser när vi gör sådana familje grejer och jag bara får mysa med min familj, då är jag så lycklig! Då blir jag helt varm inombords. Innan hemgång blev det svamp bob ballonger till barnen, korv till pappsen och en mjukglass med nöt kross till mammsen! Alla nöjda och glada!

Imorse vaknade jag till ett tristare samtal då min mamma ringde och medelade mig att hon befan sig på akuten med min 95 åriga farmor som va riktigt krasslig och hade hjärt smärtor.
Så vi slängde i oss frukost och drog dit med blommor. Hon va så ynklig och riktigt skruttig, men oj va glad hon var att se oss! Hon grät om och om igen av lycka över att vi kommit och hälsat på och att vi tagit med oss barnen. Så vi satt och pratade med henne en stund och sen drog vi och käkade lunch på kvarnen vid gullmarsplan, hur mysigt som hällst! Jag och S åt en varsin BIG räkmacka och ungarna åt våfflor. Jag har åkt förbi den där restaurangen flera gg och tyckt det sett mysigt ut och nu äntligen fick jag åka dit, och det kan jag varmt rekomendera.

Nu har jag, s och hans kusin suttit och spelat poker och jag spöade skiten ur dem båda två, vilket känns härligt! Så nu för förlorarna sitta och träna lite innan de får möta mig i en ny rond poker!

En underbar helg har jag haft i det underbara vädret och det känns härligt att jag har hela morgondagen kvar oxå innan det e dax å jobba igen.

Kram på er/ poker proffset :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0