Förra helgens äventyr

Oftast bloggar jag genom telefonen pga att min dator håller på att paja (hjälp!). Men hela förra veckan har jag försökt lägga upp ett inlägg men det har inte funkat så nu fösöker jag med datorn som för tillfället fått för sig att fungera.

Förra helgen (sorry för seg uppdatering) var vi iväg på äventyr inne i stan. Vi drog efter lunch till Akademibokhandeln på mäster samuels gatan inne i stan där de hade invigning för deras nybyggda barnhörna. På väg dit såg vi vaktparaden som passerade med pompa och ståt och självklart stannade vi för att vinka. Där fanns böcker av alla dess slag, och för alla åldrar, det fanns även fina saker att köpa och en liten scen med en massa sittplatser där man kan krypa ihop och läsa i en bok.

Invigningen hölls av akademibokhandeln (såklart!) och barn i stan. De hade fixat med teater, slajm verkstad och sagoläsning. Sist men inte minst så bjöds det på saft och tårta.
Jag och barnen var med på sagoläsningen och slajm verkstan som båda var väldigt populära. I slajm verkstan så fick barnen själva tillverka sitt eget slajm.
Självklart stannade vi och mumsade på lite tårta oxå.

När vi var mätta och belåtna på tårta och slajm så promenerade vi ner till Kungsträdgården där körsbärsträden stod i full blom. Det var hur vackert som hällst! Vi hade tänkt att ta en glass oxå men vi avstod när vi såg världens längsta glass kö (jag överdriver inte!).
En trevlig och lyckad dag var det i alla fall.

Här nedan följer ett bild regn!

image description

image description

image description

image description

image description

image description

image description

image description

image description

image description

image description

image description


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0