Sats vs. F&S Vad skulle ni välja??

Jag har ju pratat lite smått om att börja träna, och nu tycker jag att de börjar bli dax. Har kollat runt lite efter olika priser och möjligheter men vet inte riktigt vad jag ska välja. Jag vill gå på pass och gym. kollade sats, deras brons kort skulle kosta mig 6.340 kr för ett år på en låst anläggning. de skulle bli 470 kr /mån och en medlems avgift på 700 kr. De e lite dyrt tycker jag men sambon har sakt att de får kosta hur mkt som hellst...att priset inte e en faktor. Och på sats har de barnpassning för 20 kr/gg så de passar ju mig bra oxå.

Sen har jag kollat på friskis och svettis. om jag skulle köpa ett årskort där för jumpa och styrke och begränsatt till dagtid så skulle de kosta 2.100 kr och 194 kr /mån med en medlemsavgift på 100kr. men där har de ingen barnpassning men om jag tränar på kungsholmen där farmor br så kan hon ställa upp med barnvakt fast då kanske hon inte alltid kan och då kostar även sl kort elr remsa....

Summerat:
image582

Total pris:6.340kr
Mån:470kr
Medl.avgift:700kr
Barnpassning:20kr/gg
Resa:0kr
Fördel:Nära,Barnpassning jämt och jag har en träningskompis.
Nackdel: Dyrt
image581

Totalpris:2.100kr
Mån:194kr
Medl.avgift:100kr
Barnpassning:0kr
Resa:ca 360kr/mån
Fördel: Billigare priser och gratis barnpassning.
Nackdel: Resan kostar och det e längre att åka, Farmor kanske inte alltid kan ställa upp.

Ja fördelarna talar ju för Sats men jag tycker ändå att de e dyrt...hmmm hjälp mig lite nu, vad tycker ni? Vad skulle ni välja??

Kommentarer
Postat av: iluna

barnpasningen kostar inget på sats, var har du fått de ifrån??

2007-11-10 @ 19:10:24
URL: http://iluna84.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0