Riktiga mamma magar!


Tvåbarnsmamman Bonnie Crowder tröttnade på de retuscherade bilderna på nyblivna kändismammor. På hennes blogg skickar kvinnor in bilder på hur deras kroppar förändras av graviditeten - för att synliggöra vanliga mammakroppar.


Vanliga mamma magar.

  



Författaren och debattören Linda Skugge, 34, tycker sajten är en jättebra idé.
- Barn är mycket viktigare än några streck på magen, säger hon.

Bonnie Crowders blogg theshapeofamother.com har blivit en succé.
Hon började med att lägga ut bilder på sig själv.
- Våra kroppar formas utan kontroll. Ibland blir det märken för livet, som årsringarna på ett trä, har Bonnie Crowder berättat enligt Dagbladet.no.

Nu har andra blivande och nyblivna mammor har skickat in över 550 bilder för att visa hur deras kroppar förändras under graviditeten.
Många av bilderna fungerar som en motvikt till bildreportagen om resultaten av kändismammornas träningsprogram efter graviditeter.

Kvinnorna beskriver ofta hur de kämpar för att gilla sina kroppar igen.
- Några dagar är allt jag ser mina omaka bröst som hänger på magen. När jag ser bilderna på nätet tänker jag att de inte är något fel på de andra kvinnorna, de ser underbara ut, skriver en kvinna, enligt Dagbladet.

Trebarnsmamman och författaren Linda Skugge, 34, blir glad av bilderna.
- Allt man ser är vackra nyblivna mammor. Det finns inget vackrare än en mamma som fått barn och ammar, säger hon till Expressen.se.

De som haft mer tur? Bättre gener?
  

Vad tror ni? Får man bristningar osv p.g.a tur? Gener? Onyttig kost? Ej tillräckligt med motion?

Jag tror definitivt å Gener. Min mamma har bristningar efter sina graviditeter likaså min syster och jag. Så titta på era mödrars magar så kommer nog ni oxå se ut efter era graviditeter tror jag.

Källa: Alltombarn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0