Tänker tebax

Tänker tebax på min Egypten resa, nu är det en vecka sen jag kom hem.

Känner att det verkligen var en behövd resa, den gjorde gott.
Det var så skönt att få vara Annelie en hel vecka, att få ligga och sola vid poolen i flera timmar utan att bli störd och få läsa en bok ostört, ducha ifred, sova länge och gå ut och ta en drink på kvällen.

nää det var riktigt skönt.

Och den dagenn vi åkte på snorklings turen va nog en av det bästa dagarna som jag upplevt i mitt liv.
Vi var 6 ungdommar sm umgåtts lite under resan så vi tog de bästa platserna ombord, liggplatserna längst bak, där man kunde ligga och sola. Bara att få ligga där gjorde mig euforisk, låg och tänkte hela tiden när jag låga där att det här är livet!
Sen helt plötsligt så stannar båten mitt ute i det klarblå havet och vi får hoppa i och börja snorkla, efter en stund far vi vidare igen och de ropar från köket i båten att lunchen e klar, då va det bara att ta för sig av all den goda maten från buffen och gå upp och sätta sig och äta i solen...såå underbart.

Sen åkte vi ut till Giftun Islan en helt underbar liten ö med en strand av kritvit sand och krossade koraller, havet e så klart att man kan se minsta lilla sak, precis som på bilderna man sett från Thailand! Jag bara njöt och njöt och njöt.

Sen åkte vi vidare och snorklade på det sista stoppet och det var sååå häftigt, man simmade då bland alla rev, och det var otroligt häftigt, tropiska fiskar simmade bara några cm från mitt ansikte och jag kunde leka kull med dem där i vattnet. Man såg små grottor och massa olika fiksar som manaldrig änns sett på bild förrut. Plötsligt märkte jag att jag simmat bort från alla mina vänner och va helt själv med den lilla fisken sm jag följt efter då blev jag lite rädd men så simmade jag snabbt tillbaka till de andra och då va allt lungt igen ;)
Sen bar det av mot hamnen igen i solnedgången...så vackert att sitta i eftermiddags solen och se solen börja gå ner och TuuuuuuuuT (vår kapten tuttar) och helt plötsligt hoppar två delfiner upp brevid vår båt!! Det var sååå otroligt! Det var verkligen pricken över i:et att få se delfiner.

Efter det så satt jag ch bölade lite i smyg för mig själv faktiskt (blir tårögd nu med) det var så underbart, hela dagen hade vart perfekt och den här dagen kommer jag aldrig glömma.

Det var så vackert och jag var så lycklig!

image1145
image1146

Kommentarer
Postat av: Marie

Vilken vacker liten fisk

2008-04-10 @ 20:09:06
URL: http://lakritstokiga3barnsmamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0