Usa världens fetaste land

såg ni förrästen på Jaime Oliver här om dagen när han åker till nån skola i usa och försöker förändra deras dåliga skol mat?

jag blev helt chokad över hur de lever och att de får servera den mat som de gör. Det e så små barn från 4-10 år som varje dag får dricka oboj till lunch. Chiken nuggets, pizza eller hamburgare varje dag. Och det knäppaste av allt att de endast får äta med sked! De får alltså inte lära sig äta med kniv och gaffel förräns de är 10 år! Det e helt sjukt!! Jag som arbetar på förskola dukar till mina 1-åringar med kniv och gaffel varje dag. Ok om de små inte kan använda kniven ännu, men de ska redan från börja vara bekant med en mat kniv och veta hur den används, inte vid 10 års ålder! Snacka om dåligt bords skick de ungarna måste ha!? Och de amerikanska mat tanterna kunde för allt i världen inte förstå vad barnen skulle med en kniv att göra. Och hon trodde att Jamie ljög henne upp i ansiket när han sa att förskole barnen i England använder kniv och gaffel.

I Sverige har vi oxå en låg skol peng som ska täcka en sund och nyttig skol måltid men vi lyckas banne mig få till en bra och nyttig lunch! Tack sverige för att ni e så bra!


Kommentarer
Postat av: Lina

Ja, det är inte klokt! Vi ska vara glada att vi har det så bra!

2010-09-18 @ 00:30:05
URL: http://barnshoppingbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0