Hem förlossning

MVC idag då, vi hadde tid vid 10 tiden. Allt såg bra ut, bebben var nu fixerad *woooohhhhooooo* nu kanske det äntligen börjar hända grejer (hoppas). Han har vart fixerad ett tag men då har huvudet vart ruckbart, men nu hadde han tydligen kilat fast sig, så jag hoppas att det e ett tecken på att det e på gång.

Sen började min Bm prata om hemförlossning med oss!! Hon tänkte att det kan vara bra att ha i bakhuvudet med tanke på att det gick så fort förra gg, andra förlossningen brukar ju gå ännu fortare sägs det. Så hon sa som så: Försök åka in så fort du känner att det e på gång, men får du kryst värkar hemma (vilket jag fick förra gg) så e det ingen ide att åka in för andra gångs föderskor brukar inte krysta så länge så då lär du föda i bilen och då är en hemma födsel mkt bättre. Då får vi helt enkelt ( elr min sambo rättare sagt ) ringa in till förlossningen och ha någon som vägleder oss per telefon. Jag ska lägga, stå eller sätta mig nån stans där det är bekvämt och mjukt där barnet kan landa. När barnet e fött så ska ag ta upp och lägga det hud mot hud och ett täcke på, gärna över huvudet på barnet oxå eftersom det e där all varm luft stiger ut. Moderkakan skulle jag inte bry mig om, det skulle ambulans männen hjälpa mig med när dem kom för att köra oss till bb.

Jag tänker bara: Shit va läskigt!! Jag måste hinna in! Om jag skulle föda hemma så skulle jag ju inte ha till gång till nån bedövning, ( i och för sig hadde jag ju bara lust gas de sista 30 minuterna men ändå). både jag å min kille blev skit nervösa....hur ska det här gå lixom!?

Bm: Men ni ska veta att sånna här förlossningar oftast e okomplicerade.
Sambon: Okomplicerade!!!??
Bm: Ja, det blir ju lixom du som får vara förlossnings personal.
Sambon: Det låter INTE okomplicerat i mina öron!!

Ja iaf så fick jag en ny tid ( ifall bebben fortfarnde inte haft lust å titta ut) fre 24 kl: 10.00. Då skulle vi väll prata om igång sättning å jag skulle då få en tid för det. Men jag hoppas verkligen att jag slipper gå på fredag å slipper bli igångsatt. Jag gick ju 8 dgr över tiden med Tilda å hon sa att jag skulle räkna med ungefär det samma, så om en vacka ca då. Tänk idag ska jag igentligan få barn (om man följer uträkningen då).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0