Nytt jobb och ensam i helgen.

såå då har man precis lagt lilla skrutten i säng. Jag kan höra henne härifrån hur hon snuttar på sin flaska *gullunge* !!

Min älskling kom hem vid 4 tiden och intervjun hadde gått super bra jobbet var hans när han ville ha det ( runt den 20 sep förmodligen) då kommer han jobba både dag å natt, får se hur länge han orkar med det, de lär ju bli riktigt tufft, han får inte många timmars sömn. Men han e besliuten om att ge det ett försök å sen e det ju bara å sluta om det inte funkar. Han är iaf jätte glad å nöjd över det här. Jag är sån som inte vågar ta ut nått i förskott och (självklart e jag glad för att han e glad ) har sakt det att jag kan va glad typ när första löne checken kommer hahaha.

Men det som va lite av ett krux va att chefen ville skicka iväg min älskling på kurs till Norrtälje över helgen. Han skulle få ett nytt truck kort och en administrativ utbildning vilket är väldigt värdefullt att ha. Allt betalas av företaget och det är inga små summor vi talar om så de e ju dumt å tacka nej. Så jag sa att han borde åka, vi tvekar eftersom jag till helgen går in i graviditets vecka 38 å det känns lite läskigt...tänk om det sätter igång!
Men vi sa det att skulle de göra det så får jag ringa honom på en gg å han får be nån om skjuss elr så får han ta en taxi, kosta vad det kosta vill. Men om jag ringer på en gg när jag känner att det e på gg så borde han hinna till sjukhuset (de tar ca 1 tim från norrtälje-stockholm). Min mamma hadde redan sedan tidigare planerat att sova hos oss och hjälpa mig med Tilda i helgen så jag blir inte ensam iaf. Känns inte riktigt som om jag ska föda i helgen iaf, fast man vet ju aldrig!?

Vad tycker ni? E det för riskabelt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0