Bm i fredags.

I fredags hadde jag tid hos min barnmorska, eftersom jag sovit hos mamma i några dagar så följde min syster och hennes barn med mig, så skulle de ha Tilda medans jag va inne hos henne och därefter skulle vi in till city å shoppa lite.  Allt gick bra hos bm tills det va dags att mäta sf måttet, då visade det sig att det blivit ett väldigt litet mått och att det inte alls följde kurvan. Bm tog in en kollega som oxå fick mäta min mage men även hon fick ett litet mått, så de ringdes till ultragyn på danderyd å jag fick komma dit på en gång för att göra ett ultraljud å titta så allt stod rätt till. Då var jag ju tvungen att ringa min kille och försonas, typiskt hahah. Och då skulle jag ju åka hem med honom sen, å jag som lämnat alla mina grejer hos mamma för att jag INTE skulle åka hem, men men de vatyp bara kläder ändå . Iaf så åkte vi iväg och allt såg bra ut.

Förväntad vikt på foster i denna vecka: 2.178g
Min bebis beräknade vikt: 2.023g

Så han låg strax under normal vikten, det känns bra,. Hoppas han håller sig lite liten så jag slipper klämma ut en mega bebis hahah.

Jag var inte så orolig när vi blev iväg skickade på detta eftersom vi fick göra samma sak när Tilda låg i magen och de hela tiden fick ett litet sf mått men när hon kom ut så va det en stor flicka på 3.770 g.

Men nu hadde pojken i magen fixerat sig iaf, så nu e han klar för start....HJÄLP! läskigt, nu börjar det närma sig!!! Anledningen till att de fick litet sf mått var förmodligen just därför att han fixerat sig och ligger väldigt djupt och därför har magen då sjunkigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0