Namn på flickornas kön??

Pratade med Iluna idag om det här med barnens könsorgan. Hur naturligt de e att prata om pojkars men inte om flickors. Att man lätt kan skämta med sina söner när de e nakna och säga vart e snoppen då? Vart e snoppen då? Men så skulle man ju aldrig kunna säga till en flicka de blir ju jätte konstigt.
Och namnen för pjkars könsorgan e lättsamma och inget pinsamt som ex: Snopp, penis, pillesnopp, peter niklas osv. De e ord som lätt dyker upp i huvet ch vi vet exakt vad vi ska kalla det. Men vad kallar vi en liten flickas könsorgan?? Hmm ja det blev lite svårare..där finns det inget direkt ord som dyker upp i huvudet hos de flesta så som snopp gör. För flickor har vi: Slida, kissimurra, springa, mutta, lillrumpa vissa kallar de t.om hålet. Och sen har vi de vuxna orden kuk och fitta som jag tycker e alldeles för fult för att sättas i barns munnar. Men jag e vilsen vet inte alls vad man ska kalla det för...tycker de flesta orden låter äckliga elr bara konstiga. Man vill ju att de ska vara lika naturligt för en flicka att tala om sitt kön som för en pojke. De e ju ändå 2000 talet och vi har inte kommit längre.. fy skäms på oss!!

Vad kallar ni flickors kön för??
Vad tycker ni om det här??

Kommentarer
Postat av: Ida

Ja, det är roligt med barn, men som du säger är det skönt ge tillbaka ungen när den blir jobbig ;)
Ja jag älskar också serien! Jo jag hade faktiskt också möjligheten att kolla på säsongen som går i USA, men jag vill nog inte det.. då har jag ju ingenting att se fram emot när den säsongen går på teve sen..! ;)

Hm, ja det är ju svårt sånt där..! Har själv inget direkt ord, men när jag var liten sa jag "snutta" iaf, haha.. Nu blir det väl mest "där nere", men jag tycker man ska lära barnen ett "riktigt ord" för det..!

2007-11-08 @ 22:47:59
URL: http://daaarlingen.blogg.se
Postat av: Emma

Hm, det var väl några som försöker få oss att säga "snippa", för att det ska passa bra ihop med just "snopp". personligen pratar jag sällan om könsorganen på det sättet, o några barn har jag inte än (men snart) så jag har inte det problemet. :)

2007-11-09 @ 13:16:37
URL: http://irrelevant.blogg.se
Postat av: Linda

Ja, det här med barns sexualitet är ju en annan sak. Vet många, speciellt flickor, som börjat utforska sina kropparo och könsorgan redan i 4 årsåldern då dem ligger och gnuggar sig mellan benen. Då blir det ett sju-jäkla skrik om att "sluta med det där!!!", medan killar blir skrattade åt när de går och drar i snoppen!

2007-11-26 @ 16:24:09
Postat av: Anonym

Det som det egentligen heter är ju snippa..

2008-03-02 @ 21:49:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0