Himlens hjärta

Den här filmen vill jag se, den har premiär nästa vecka. Såg några av skådisarna på nyhetsmorgon då de pratade om den, jag tckte skådespeleriet va fenomenalt och jag blev verkligen så berörd att jag satt med tårar i ögonen. Grymt bra skådespelare bla Persbrandt och en stor känsla av teater på det sättet som filmen var inspelad, lite anorlunda. Filmen spelades in på endast 3 veckor oxå vilket e en väldigt kort tid. Själv e jag ganska skeptisk till svensk film förrutm typ beck som jag älskar men det här värkade bra, jag ska se den!

Himlens hjärta

När vi möter Lars och Susanna har paret varit gifta i tjugo år. De älskar varandra högt och har tillsammans skapat en trygg och lycklig tillvaro med välbetalda jobb, ett stort hus, varsin bil och en dotter som snart flyttar hemifrån.
Lika lyckligt och komfortabelt har livet utvecklat sig för Susannas bästa väninna Ann och hennes man Ulf, som också de kan se fram emot att snart få fira sin tjugo åriga bröllopsdag.
Under en av deras parmiddagar berättar Susanna en historia om en kollega som varit otrogen. Historien om dennes otrohet framprovocerar reaktioner som ger upphov till en våldsam äktenskaplig uppgörelse mellan de båda paren.


Kommentarer
Postat av: Tess

nu måste jag ju få skryta lite hihi..
ska faktikst på premiär galan på måndag på himlens hjärta =D skryt skryt skryt hahaha ;)

2008-02-23 @ 12:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0