Sluta va så jävla osäkra på er själva! Ni vet vad som e bäst för era barn!

Jag tycker det e kul och intressant att läsa och följa olika "föräldra" bloggar, speciellt de om yngre föräldrar. Helt enkelt för att jag själv kan identifiera mig med dem och det e skönt att se att de e andra som har det som änn själv osv.

Men det jag har märkt nu efter att ha följt en del "yngre" föräldrars bloggar e att det värkar som om de hela tiden måste förklara sig för allt de gör så att ingen ska missförstå dem och tro elr säga att de e dåliga föräldrar.

Jag kan förstå att man som ung förälder känner att man har så mkt mer att "bevisa" änn vad en medel ålders förälder har, men jag kan bara bli så himmla irriterad på sånt här.

Exempel vis kan det stå så här i nån blogg:
" Jag gick ner och tvättade i tvättstugan och sen började jag med maten. ( Självklart lämnade jag inte min bebis ensam hemma medans jag va i tvättstugan utan jag tog med mig han/henne i bärselen när jag tvättade.)

Osv osv typ så kan det låta och jag blir bara så irriterad på sånt. Själv tyder jag det som osäkerhet. Själv känner jag mig himmla säker i min roll som förälder och känner inte att jag alls behöver förklara/ försvara mig mot någon. Jag e mina barns förälder och vet där av vad som e bäst för mina barn. Min självsäkerhet kan möjligtvis ha att göra med att jag e utbildad barnskötare och har haft mkt kontakt med barn redan innan jag fick mina egna. Men själv tycker jag oxå att dagens samhälle har blivit så himmla överdrivet när det gäller barn, man får inte göra si och man får inte göra så, det e farligt att mata sina barn med det mesta och alla ska följa "bvc" mappen (som desutom gör alla så himmla jävla osäkra) Och följer man inte den här samhälls mallen som vi småbarns föräldrar har fått tilldelat oss så får man en massa konstiga blicka å e en dålig mamma.

Men jag skrattar bara och säger
"stirra på ni, jag vet att jag e en så jävla grym mamma och mina barn kommer växa upp och bli helt underbara, friska barn trotts min uppfostran och att jag inte följer mallen haha."

Man måste ta allt med en nypa salt och följa sin magkänsla och hjärta för man vet oftast själv vad som e bäst för sina barn. Man kan inte följa några mallar till punkt och pricka...Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Sara

a den är bra :) satt nyss ch läst igenom din blogg, la sen till den i favoriter, sen när jag kollar min blogg har du kommenterat :D haha

ha en bra helg!

2008-01-19 @ 16:55:12
URL: http://SaraWikstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0