Semester

Hej hopp i lingon skogen!

Idag har jag vart  i Kista med Carro och Iluna (och Kidzen så klart) Vi käkade lunch och gick runt i affärer. JAg skulle inte köpa nånting men kom hem med två saker till min resa...

Först en bok som ja länge velat läsa.


Ray Kluun skrev En sorts kärlek när hans fru dog i cancer. Kvar lämnade hon honom och deras lilla dotter, ensamma. Det är en skoningslöst självutlämnande roman och det är lika bra att varna för det på en gång, det är en av de sorgligaste böcker som skrivits.

En sorts kärlek är en omtumlande roman om Sten och Carmen, det till synes perfekta storstadsparet som vräks omkull av beskedet att hon har cancer. Naket och osentimentalt skildrar Ray Kluun ett kärleksförhållande och en livshotande sjukdom.

Ärligare än så här kan det inte berättas. Hur han - den notoriskt otrogne monofoben, festprissen och fotbollsfanatikern - plötsligt tvingas att älska, på riktigt, i praktiken och in i döden. Men hur ser äkta kärlek ut? Hur ska en make vara?

En sorts kärlek ställer alla begrepp på ända, vi vet egentligen ingenting om vad som är rätt och fel. Bara att det är så oändligt sorgligt när den man älskar måste dö.

En sorts kärlek har legat på topplistan i över sjuttio veckor i Nederländerna. Även i Tyskland blev den direkt en bästsäljare och ryktet om denna fantastiska bok har spridit sig över världen och den kommer nu ut i tjugo länder, däribland både Storbritannien och USA.

Ray Kluun, född 1964 och bosatt i Amsterdam, är i år aktuell med sin nya bok De weduwnaar (Änkemannen) som skildrar hur han och dottern reser till Australien och hur de genomlever sorgen där. En månad efter utgivning hade den nya boken sålt i 125 000 ex i Nederländerna.

Sen köpte jag mig även en baddräkt!! *wohoo* jag e såå glad och nöjd, nu kan jag va lung och slappna av på stranden och känna min någorluna snygg oxå ;)



Vad tycker du syrran??

Efter Kista så åkte jag hem och gick till Tildas dagis på föräldra fika, vi va först där och sist hem haha, nää men det var jätte trevligt och Tilda tyckte det va skit kul.
Sen gick vi hem till pappsen som hjälpte oss att packa och så drog vi på en gg hem till farmor och fastrarna och käkade lite mat och planerade lite semester.

Det verkar som om vi ska försöka få in ett dop för William i maj, ha två veckor semester i slutet på juli början av augusti och sen får vi se om vi åker på nån lång resa över jul.

Nu ska jag bara försöka bestämma hur mkt jag ska ha Tilda hemma i sommar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0