2009 års resume

Eftersom jag gjort en resume varje år här på bloggen så kände jag mig tvungen att göra en även detta år.

Januari: I början på året så var det dax att lämna tiden som föräldraledig och ge mig ut i det verkliga livet och börja jobba igen, jag kände mig taggad!
Jag och S unnade oss en barnfri kväll då vi gick ut och åt på min favvo restaurang i gamla stan Sally's.

Februari: Min kära vän Diana fyllde år och va ny examinerad lärare, när hon tog en sväng förbi sthlm va vi tvugna att ta en fika. Hon fick presenter och vi skvallrade om allt mellan himmel och jord och hon fick mig att känna mig väääldigt gammal när hon beskrev sitt jobb som klass föreståndare för en 7:e klass!
S tog inskolningen med Wille som gick bra.
På alla hjärtans dag hade vi barn kalas för Tilda som blev 3 år.
Veckan därpå fyller S 24år och jag överaskar hon med middag och show med Joe Labero.
Tilda går till tandläkaren för första gången och vägrar öppna munnen.

Mars: Jag utbildas till Hälso Inspiratör genom jobbet, himmla inspirerande och kul.
Min systerson Elias fyller 2 år, mamma fyller 59 vi e självklart där och firar.

April: Den årliga påsk middagen hos mamma med hela familjen, alltid lika mysigt.
Jag och sony går på Veronicas och Johans 30 års fest, vi va de yngsta på hela festen men det var trevligt ändå :)

Maj: Min älskade farmor blir sjuk och inlaggd på sjukhus.
Jag slutar på Knallen för att öppna upp 2 nya avdelningar på Korallen, där jag växer något enormt. Familjen går på Cirkus som Tilda längtat såå mkt efter. Vädret är fint och vi har picknik stup i kvarten. Åker till Utö med jobbet i 2 dgr på utbildning.

Juni: Det är Midsommar och vi firar det på vårt favvo ställe Siggesta Gård och det är lika fint och mysigt som varje år.
Min kära vän Iluna ska gifta sig och det firar vi med en ur mysig Möhippa ute på Djugårn.


Juli: Världens finaste Farmor går bort och jag kommer sakna henne massor. Nu börjar även en massa tjafs med min faster ang arv osv som tär något enormt på mig.
Vår sommar semester börjar och vi njuter av den lediga tiden ihop och det fina vädret.
Jag och barnen tar en 3 dgrs semester tripp till Diana i Gävle och hälsar på, det var hur spontant som hällst men himmla roligt!
Fina Iluna och hennes Magnus gifter sig, tyvärr kan inte jag och min familj närvara men våra tankar var absolut hos dem och de var hur vackra som hällst!
Familjen åker några dagar till kolmården och bor på deras mysiga och barn anpassade hotell, mysig semester.


Augusti:En vacker begravning hålls för min fina farmor.
Jag tar en barnfri dag som jag spenderar med min mamma på stan och går på bio.
Jag byter jobb IGEN, denna gång hamnar jag på gräskobben.
Jag och S firar 7 år *kärlek*
S är föräldra ledig med William 1 mån.

September: Min älskade stora syster fyller år och det firas genom att jag bjuder henne på Raw och vi garvar så vi håller på att kissa på oss.

Oktober: Min systerson Andreas fyller 10 år. Tilda går till tandläkaren och vågar öppna munnen :)
Jag fyller 24 år.

November: Hela familjen vaccinerar sig mot svin influensan. Jag och S är barnlediga en kväll och går ut och äter på koh pangang.
1:a advent firas med julpyntning. Hela familjen går på gamla stans julmarknad och tittar på nk's jul skyltning.

December: Lucia på mitt jobb och på båda barnens förskolor, man är lika stolt varje gg. Står där med tårar i ögonen år efter år och tackar gud för mina vackra barn :)
Är hos Joan på fest och firar hennes examen och går ut och dansar med Iluna på ett 18 års ställe och känner mig som en gammal tant! haha
Jul firades hos svärmor med hela familjen och var jätte mysig, juldagen firas hos min familj och va lika mysig den.

Och nu är det årets sista dag som ska firas med familj och vänner hos Iluna och c/o, med god mat, dryck och gott sällskap.

Gott nytt år på er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0