Mini utflykt och påsk i vårt hus.

Hämtade barnen tidigt från förskolan idag, tänkte att vi skulle ta en liten utflyckt. Vi hade med oss en massa frukt och dricka så drog vi igäg till en park som ligger en bit bort från oss. Tilda cyklade och det gick jätte bra, William som gick fick jag kämpa lite längre med däremot men han var jätte duktig. Vi gick både till "orm parken" och "båt parken" och sen promenerade vi hem. Det var en ganska lång promenad och jag är själv helt slut i benen nu så mina barn var riktigt tappra måste jag säga.

  

När vi promenerade till parken gick jag och William och diskuterade lite:
W: Mamma jag älskar hundar, kan du nån gång köpa en hund till mig?
Jag: Ja, jag älskar oxå hundar. Jag tror att vi nån gång kommer att köpa en hund.
W: Åhh tack mamma!...Kan du oxå köpa en katt?
Jag: Nej nån katt blir det inte.
W: En mus då?
Jag: Nej ingen mus heller, bara en hund.
W: Ok en hund!....Men bara en varg oxå!

Haha söting!

När vi kommit hem och ätit middag så va det dax å påsk pynta lite här hemma. Barnen ställde fram deras påsk pyssel som de gjort på dagis och vi klädde påskriset.


Kommentarer
Postat av: iluna

åhh cyklar hon utan stödhjul nu?? gick de fort för henne att lära sig när ni tog bort dom?? ska börja med emilio snart tänkte jag..men e lite rädd för dom har ju hårda rejs här alla barnen och dom kör in i varandra och krockar..kan bli jobbigt när han inte har de där stöden då...

2011-04-19 @ 20:58:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0