Alfons pappa

Jag vet att jag tidigare har vart i diskussion kring Alfons Åbergs pappa med en rad olika personer. Jag gillar verkligen Alfons Åberg sagorna, illustrationerna är så verkliga och fina, samt berättelserna som man lätt kan relatera till. Att det finns en barn bok med en ensamstående pappa gillar jag också. Däremot har Alfons berättelserna väckt några frågor hos mig som jag aldrig funnit svaren på bl.a.
Vad heter Alfons pappa?
Vart är Alfons mamma?
Dessa frågor har jag ställt folk i vuxen ålder men ingen har kunnat hemlig ett bra svar. MEN igår satt jag och bläddrade i en tidning och fann då till min glädje svaret på den första frågan! Bertil! Han heter Bertil! Jag undrar om de väntat med avslöjandet till Alfons Åbergs 40- års jubileum!?
Någon som har svar på vart Alfons mamma tagit vägen???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0