Helg

Nu är vi inne på halvlek av denna helg och än så länge är jag väldigt nöjd. Gillar att ha planer :)

I fredags han jag med en timme på gymmet, det blev kondition och mage. Därefter hoppade jag på tunnelbanan och mötte upp Iluna och min lille gudson edrian i odenplan. Tanken var att vi skulle gå och fika men när vi promenerar ner mot s:t eriksplan så råkar vi gå förbi en trappuppgång där de har utförsäljning av märkeskläder och självklart kunde vi inte stå emot. Vi kutar upp och röjer runt där ett tag och hittar både det ena och det andra. Iluna gjorde en massa fina fynd, jag däremot hittade en fin vår jacka och en klänning.
Lite fika pengar fattigare men med klädes påsar i handen och ett leende på läpparna knallar vi vidare i solen.

Jag åkte senare på eftermiddagen ut till mamma som skulle ha barnen då jag gick ut med vänner och tog några drinkar. Det var riktigt trevligt och jag var inte hemma förrän vid 6.30.

Redan kl 10 kom barnen hem igen för att göra sig redo att gå på ett barnkalas redan kl 11. (vem har barnkalas redan kl 11 en lördags morgon!?) så det blev inte mkt sömn för mig, vilket jag kände av på eftermiddagen då jag slumrade i soffan.

Det var bara Tilda som var bjuden på barnkalaset fast alla Williams kompisar var ju också där. På något konstigt vis så blir William sällan bjuden på kakas medians hans syster ofta går på partaj. Så idag var jag lite fräck och sa till födelsedags barnets mamma att det blir väldigt svårt när lillebror inte blir bjuden eftersom de alla går på samma avdelning på förskolan och har i princip samma vänner. Han blir helt till sig av glädje när han ser alla sina vänner och sedan ska jag motivera att han tyvärr inte får stanna och leka med dem. Det är hjärt skärande. Mamman svarade att vi gärna fick komma in en stund vilket vi gjorde. Jag kanske va lite väl fräck! Vad vet jag!?

Efter kalaset var vi iaf ute i parken och njöt av det fina vädret i flera timmar! Härligt! Tror dock att ungarna håller på att bli sjuka. De är gnälliga och trötta, snoriga och ser svullna ut runt ögonen.
Får se hur jag ska lösa det i sånt fall, jag får ju inte missa för mkt av praktiken. Men jag pratade med mamma idag och hon sa att hon kan tänka sig att ställa upp och hjälpa till med barnen ca 1 gg/v vilket är guld för mig. Jag tackar och bugar :)

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-2/274299/images/2012/pic_200340579.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-2/274299/images/2012/pic_200340609.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-2/274299/images/2012/pic_200340619.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0